Pamír – Zaalajský hřeben 2012

Bára Tomáš

Petrův deník - den 16

1.8. Středa

Vstáváme 5:30, balíme, dávám si hned po ránu zateplené návleky (není mi zima na nohy). Vyrážíme před 8 hod. Tomáš udává pomalé tempo na laně. Já jdu poslední a prakticky se ani nezadýchávám. Před posledním výšvihem na sedlo si vyžádám pauzu na převlečení a vyndávám aluminiové zateplení z návleků. Na sedlo Bára dochází z posledních sil, tak direktivně stanovujeme, že tam s Matějem zůstanou. Asi v 11 hod. vyrážíme s Tomášem na sedlo Krylenko. Zprvu to jde, ale potom se začínáme hrozně bořit, tak traverzujeme ke skalám a mixem mezi nimi na první hrb. Na hrbu jsem zcela zničen a následnou partii na sněžnicích absolvuju s mnoha odpočinky. Domlouváme se na tom, že traverz na Krylenka a Lenina vypustíme, v tomto sněhu se to nedá. Ležím na batohách a Tomáš hledá místo na stan. Nakonec ho zakopeme u batohů (ale ne dostatečně). Navrhuju na další den odpočinek. V 17 hod. proběhne relace s Matějem. Jsou OK. a přijdou další den. Večer dávám 5 polí karimatky dvojmo a pod nohy batoh. V noci začne fičet a my litujeme, že jsme stan více nezakopali. Jdu ven uklidit sněžnice a hůlky, aby neuletěly. (tábor Cc9, 5634 mnm).