Pamír – Zaalajský hřeben 2012

Petr Bára

Tomášův deník - den 15

31.7.

Budíček v 4:30, o dvě hodiny později vyrážíme. Honí se mraky, ale postupně se vyjasňuje. Je mráz.

Navázaní procházíme pásmem trhlin. Jednou se propadá Matěj, jednou já, není to ale ani jednou nic hrozného, jen jsem se cepínem trochu škrábl na čele.

Stoupáme po stopě, kterou jsme tu nechali předevčírem a kolem jedenácté stavíme tábor ve výšce 5120m, nějakých 300m pod Sedlem Korženěvského.

Bára vypadá, že s výškou je to OK, je ale úplně vyčerpaná. Mně trochu pobolívá hlava, ale za to může spíš probdělá noc, než výška.

Počasí je dobré, kolem druhé se jako vždy začínají kolem vrcholků honit mraky.

Odpoledne řešíme další postup. Zítra zkusíme s Petrem natraverzovat do Sedla Krylenko, odkud bychom to pozítří měli cca 800 výškových metrů přes Pik Spartak na Pik Jedinstva. Teoreticky bychom se pak mohli pokusit o Lenina. Matěj by se rád pokusil o totéž, obávám se ale, že na Báru by to bylo moc. Zdá se mi logické, aby se soustředili na Jedinstvo a výstup si rozdělili na menší etapy, Bára je přece jen slabší a dnes docházela do tábora jen s velkým vypětím. Na Jedinstvo by šli v našich stopách - je to vysoký a důstojný kopec. Samozřejmě chápu Matějovu touhu po Leninovi...