Pamír – Zaalajský hřeben 2012

Bára Tomáš

Petrův deník - den 21

6.8. Pondělí

Vstáváme v 8, venku sněží a je tam mlha. Balíme, musíme sestoupit co nejníže. Relace s Matějem v 8, bude celý den na příjmu. V 10 vyrážíme směr sedlo Krylenko. Není nic moc vidět, jdeme dle GPS dat. Sestup je náročný, jdu první a dost se to boří. Těsně před Krylenkem zapadám do okrajové trhliny, sundávám batoh a odvaluju se ven. V sedle čekáme nejprve na lepší viditelnost, ale ta se nedostavuje, proto vyrážíme na cca 1 km dlouhý traverz k táboru Cc9, kde je depozit, naslepo dle GPS. Zprvu není vidět vůbec nic, traverz hlubokým sněhem je fyzicky náročný. Každou chvíli se ptám na ušlou vzdálenost, ale vůbec to neubývá. Jdu po vrstevnici, bojím se hlubokého sněhu dole. Asi v polovině najednou zjistíme, že jsme nad sérakama a vracíme se, abychom se dostali pod ně. V mlze se objevuje hřeben, kde máme depozit. Tomáš mne střídá a začínáme sestupovat. Narážíme na hluboký sníh, bereme sněžnice, ale mně se v traverzu zouvají. Tomáš to dotáhne k depozitu a chce stavět stan a depozit hledat až zítra. V 15:45 relace s Matějem, připomíná hluboký nový sníh. Pomocí GPS nalezneme ve sněhu depozit (malý batoh) a v 16:00 zahajujeme v absolutní mlze sestup. Nejprve ke skalám. Matěj nám jde naproti do sedla pro případ laviny (aby nás vyhrabal). Od skal sestupuju první na celou délku lana přímo dolů (staré stopy tam už stejně nejsou). Dole se vítáme s Matějem a v jeho doprovodu sestupujeme k jejich stanu, kde Bára uvařila bujón a připravila plochu pro druhý stan. Stavíme stan, trochu vaříme, ale kaši jsme nedojedli. (tábor Cc11, 5274 mnm).