Pamír – Zaalajský hřeben 2012

Bára Tomáš

Petrův deník - den 18

3.8. Pátek

Ráno na budíček v 4:30 nereflektujeme, neboť je silný vítr. Asi po hodině se vítr utišil a začínáme vařit. Matěj s Bárou váhají. Noční sněžení jim zasypalo stan. Vyrážíme s jídlem na tři dny v 8:20. Matěj s Bárou plánují vyrazit za hodinu za námi. Asi po 50 metrech volají, že jim ulítnul stan. Vracíme se, zkoušíme ho objevit ze stráně. Nakonec Matěj s Bárou sestupují. Já s Tomášem vyrážíme asi v 9:30 na Spartak. Tomáš jde první, hledá cestu. Zprvu mi to moc nejde. Asi v polovině výstupu mi Tomáš bere ještě jídlo. Cesta je stále strmější, začínáme střídat. Poslední skály jsou asi 30 metrů pod převějí. Vytahujeme lano a převěj obcházíme vlevo. Celkem to drží. Stačí cca 50 m. Nakonec za chumelenice a hřmění stavíme asi v 16 hod. stan. Jsme zničeni a domlouváme na další den odpočinek. Zalezeme a vaříme bujón. Relace v 18 hod. Matěj s Bárou dole stan našli, nic mu není a oni jsou OK. V noci to není nic moc, trochu mne bolí hlava a mám sucho v hrdle. Navíc musím jít močit a to je energeticky velmi náročná operace. (tábor Cc10, 6144 mnm).